Konteyner Kentlerde Tahliye Süreci Başlıyor

Deprem sonrası geçici barınma amacıyla kurulan konteyner kentlerde yeni bir döneme giriliyor. Edinilen bilgilere göre, kalıcı konutların teslim edilmesiyle birlikte konteyner kentlerde tahliye süreci aşamalı olarak başlatılacak.

Yetkililer, sürecin vatandaşların mağduriyet yaşamaması için planlı ve kontrollü şekilde yürütüleceğini vurguladı.

Kimler Tahliye Edilecek?

Yeni uygulamaya göre;

  • Hak sahibi olmayan vatandaşlar,
  • Orta hasarlı evi bulunanlar,
  • Anahtar teslimi yapılan hak sahipleri,
  • Şehir dışında konutu bulunan kişiler

konteyner kentlerden tahliye edilecek.

Antakya'nın Tarihi Köprüsü İçin Kritik Aşamaya Gelindi!
Antakya'nın Tarihi Köprüsü İçin Kritik Aşamaya Gelindi!
İçeriği Görüntüle

Anahtar Teslimi Yapılmayanlar Konteyner Kentte Kalacak

Yetkililer, henüz kalıcı konut anahtarını teslim almayan vatandaşların konteyner kentlerden çıkarılmayacağını belirtti. Anahtar teslimleri tamamlandıkça tahliye süreci kademeli olarak ilerleyecek.

Üç Bölgede Teslimler Hızlanacak

Açıklamaya göre Armutlu, Elektrik ve Gazi bölgelerinde anahtar teslimlerinin yaklaşık 3 ay içerisinde tamamlanması planlanıyor. Teslimlerin ardından bu bölgelerdeki konteyner kentlerde de tahliye süreci başlayacak.

Okullar Açılmadan Düzenleme Hedefleniyor

Yeni plan kapsamında konteyner kentlerin önemli bir bölümünün, yeni eğitim-öğretim yılı başlamadan önce kaldırılması hedefleniyor. Böylece hem geçici barınma alanlarının azaltılması hem de normalleşme sürecinin hızlandırılması amaçlanıyor.

Yetkililer, tüm işlemlerin vatandaşların mağdur olmaması için aşamalı ve koordineli şekilde yürütüleceğini ifade etti.

Kaynak: Antakya Gazetesi

Muhabir: Murat Şamlı