Hatay'da Konteyner Kentlerde Yeni Dönem! Ali Yolcu'nun Programında Kademeli Boşaltma Takvimi Konuşuldu
Hatay'da konteyner kentlerin geleceğine ilişkin önemli başlıklar Gazeteci Ali Yolcu'nun programında gündeme geldi. Programda geçici yaşam alanlarının kademeli olarak boşaltılması, hak sahipliği kriterleri ve güvenli konutlara geçiş süreciyle ilgili dikkat çeken bilgiler paylaşıldı.
Hatay'da deprem sonrası oluşturulan geçici yaşam alanlarının geleceği, Gazeteci Ali Yolcu'nun programında masaya yatırıldı. Programda yapılan değerlendirmelerde, konteyner kentlerin artık kademeli olarak boşaltılacağı, vatandaşların ise güvenli ve kalıcı konutlara taşınmasının hedeflendiği vurgulandı.
Programda paylaşılan bilgilere göre, konteyner kentlerde yaşayan hanelerin yalnızca yaklaşık yüzde 30'unu hak sahipleri oluşturuyor. Normal şartlarda hak sahibi olmayan vatandaşların konteyner kentlerde kalmasının söz konusu olmadığı belirtilirken, mevcut durumda her 10 konteynerden 7'sinde hak sahibi olmayan kişilerin yaşadığı ifade edildi.
"Geçici yaşam alanlarından güvenli yuvalara geçme zamanı"
Programda, Hatay'ın artık geçici yaşam alanlarından kalıcı ve güvenli konutlara geçmesi gerektiği belirtilirken, sadece konut değil sosyal yaşamın da yeniden inşa edilmesinin önemine dikkat çekildi.
Kentte yeniden sokak kültürü, mahalle kültürü ve komşuluk ilişkilerinin canlandırılmasının hedeflendiği ifade edilirken, bu nedenle konteyner kentlerin kademeli olarak kaldırılması için planlama yapıldığı aktarıldı.
Konteyner boşaltma takvimi 1 Temmuz itibarıyla başlıyor
Programda paylaşılan bilgilere göre Hatay'da deprem sonrası toplam 206 konteyner kent kurulurken, bu sayı şu ana kadar 148'e düşürüldü.
Ayrıca daha önce duyurulduğu gibi 1 Temmuz'dan itibaren konteyner kentlerin kademeli olarak boşaltılacağı belirtildi.
İlk olarak kimler çıkarılacak?
Programda boşaltma sürecinin belirli kriterlere göre yürütüleceği ifade edildi.
Buna göre ilk etapta;
- Dışarıda hasarsız veya az hasarlı evi bulunan vatandaşlar,
- Afet sırasında Hatay'da bulunmayan veya depremle doğrudan ilişkisi olmadığı tespit edilen kişiler,
- Konteyner kentlerde kalan kamu personeli,
- Hanesi bulunmasa da banka hesaplarında maddi varlığı, tarım arazisi veya ekonomik durumunun yeterli olduğu tespit edilen kişiler,
- Konutu tamamlanarak teslim edilen hak sahipleri,
- Rezerv alan veya yerinde dönüşüm kapsamında evi tamamlanıp anahtarını teslim alan vatandaşlar,
kademeli olarak konteyner kentlerden çıkarılacak.
Programda, konutu teslim edilen vatandaşlara konteynerlerini boşaltmaları için 15 günlük süre verileceği bilgisi de paylaşıldı.
Hak sahipliği ve ekonomik durum sistem üzerinden kontrol ediliyor
Programda yapılan değerlendirmelerde, vatandaşların hak sahipliği, taşınmaz kayıtları ve ekonomik durumlarının TC kimlik numaraları üzerinden ilgili sistemlerden kontrol edilebildiği ifade edildi.
Ayrıca Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı'nın bütünleşik veri sistemi üzerinden de gerekli incelemelerin yapıldığı belirtilirken, konteyner kentlerde kalmaya devam edecek kişilerin bu kriterlere göre belirleneceği aktarıldı.
"Amaç mağduriyet oluşturmak değil"
Programda, konteyner kentlerin aslında 2024 yılı içerisinde boşaltılmasının planlandığı ancak vatandaşların mağdur olmaması amacıyla bugüne kadar herhangi bir zorlayıcı uygulamaya gidilmediği de ifade edildi.
Yeni süreçte ise hem geçici yaşam alanlarının azaltılması hem de vatandaşların kalıcı konutlarına yerleşmesiyle Hatay'da normal yaşam düzenine dönüşün hızlandırılmasının hedeflendiği vurgulandı.




