Hatay'da depremde yıkılan sağlık kuruluşuna ilişkin davanın son duruşmasının ardından Demokratik Sağlık Sen Anadolu Şubesi adına açıklamalarda bulunan Metin Yılmaz, yargı sürecine ve kamu yöneticilerinin sorumluluğuna ilişkin önemli değerlendirmelerde bulundu.
Duruşmanın ardından basın mensuplarına konuşan Yılmaz, bilirkişi raporlarında binanın yıkımında yüksek oranda sorumluluk tespit edildiğini öne sürerek, buna rağmen tüm sorumluların yargı önünde hesap vermediğini savundu.
Yılmaz, geçmiş yıllarda hastanenin depreme dayanıklılığına ilişkin çeşitli uyarılar yapıldığını iddia ederek, ilgili kurumların bu uyarıları dikkate almadığını söyledi. Sağlık Bakanlığına sunulan raporlarda binanın durumuna ilişkin değerlendirmeler bulunduğunu ifade eden Yılmaz, buna rağmen yapının hastane olarak kullanılmaya devam ettiğini ileri sürdü.
Açıklamasında çalışanların güvenliğinin kamu idarelerinin temel sorumluluğu olduğunu vurgulayan Yılmaz, ihmali bulunan tüm kamu görevlilerinin yargı önünde hesap vermesi gerektiğini dile getirdi.

"Dilekçelerin sümen altı edildiği iddiası ortaya çıktı"
Duruşmada bazı dilekçelerin işleme alınmadığı yönünde ifadelerin gündeme geldiğini belirten Yılmaz, bu durumun kamu vicdanını yaraladığını söyledi. İddiaların detaylı şekilde araştırılması gerektiğini ifade eden Yılmaz, ihmali bulunan herkes hakkında gerekli işlemlerin yapılmasını istedi.
17 Kasım'daki Duruşma Öncesi Çağrı
Metin Yılmaz, davanın 17 Kasım'da görülecek bir sonraki duruşmasında bilirkişi raporlarının yeniden detaylı şekilde değerlendirilmesini ve sorumlular hakkında gerekli cezai yaptırımların uygulanmasını talep ettiklerini belirtti.
Yılmaz ayrıca, haklarında adli kontrol tedbiri uygulanan yöneticilerin yargılama süreci tamamlanıncaya kadar görevlerinden uzaklaştırılması çağrısında bulundu.
Demokratik Sağlık Sen ve depremde hayatını kaybeden sağlık çalışanlarının yakınları, adaletin tam anlamıyla sağlanıncaya kadar hukuki sürecin takipçisi olacaklarını ifade etti.





