MASS SİSTEMİ DEVREYE GİRİYOR
EPDK tarafından hayata geçirilecek Millî Akıllı Sayaç Sistemi (MASS), Türkiye genelindeki akıllı sayaçlardan elde edilen verileri tek merkezde toplayacak. Böylece elektrik, su ve doğalgaz tüketimleri tek bir dijital altyapı üzerinden izlenebilecek.
Sistem, tüketim bilgilerinin anlık olarak görüntülenmesine imkan tanırken, sayaç verilerinin güvenli ve standart bir yapıda yönetilmesini de sağlayacak.
TÜKETİM TEK UYGULAMADAN TAKİP EDİLEBİLECEK
MASS ile birlikte vatandaşlar farklı kurumların uygulamalarını kullanmak yerine tüketim bilgilerine tek bir sistem üzerinden ulaşabilecek. Böylece;
Elektrik tüketimi,
Su kullanımı,
Doğalgaz harcamaları,
aynı platform üzerinden görüntülenebilecek. Bu sayede kullanıcılar tüketim alışkanlıklarını daha yakından takip ederek gereksiz enerji kullanımını azaltabilecek.
KAÇAK KULLANIM VE ARIZALAR DAHA HIZLI TESPİT EDİLECEK
Yeni sistem yalnızca vatandaşlara kolaylık sağlamayacak. Dağıtım şirketleri de sayaçlardan gelen verileri anlık takip ederek;
Olası arızaları,
Kaçak kullanım durumlarını,
Kesinti ve teknik sorunları,
daha kısa sürede tespit edebilecek. Bu durumun hizmet kalitesini artırması ve enerji yönetiminde verimliliği yükseltmesi hedefleniyor.
DİJİTAL ENERJİ ALTYAPISINDA YENİ DÖNEM
EPDK'nın üzerinde çalıştığı MASS sistemi, Türkiye'nin dijital enerji altyapısını güçlendirmeyi amaçlıyor. Akıllı sayaçların yaygınlaşmasıyla birlikte tüketim verilerinin merkezi olarak yönetilmesi hem enerji tasarrufuna hem de kaynakların daha verimli kullanılmasına katkı sağlayacak.
Yeni sistemin uygulama takvimi ve yaygınlaştırılacağı illere ilişkin detayların önümüzdeki süreçte kamuoyuyla paylaşılması bekleniyor.



