Belki son zamanlarda yoruldun. Belki çok düşündün, çok sustun, çok kırıldın. İnsanların değişmesine, verilen sözlerin unutulmasına, emeklerinin karşılıksız kalmasına üzüldün. Ama şunu unutma; sen yaşadıkların değilsin, sen hepsinden daha güçlüsün.
Artık başkalarının seni nasıl gördüğünü düşünmeyi bırak. Çünkü hayat, sürekli birilerinin onayını alarak yaşanacak kadar uzun değil.
Kendine dön. Kendini yeniden keşfet. İçindeki gücü yeniden hatırla.
Sabah uyandığında önce şunu söyle:
"Ben değerliyim. Ben yeterliyim. Ben huzuru ve mutluluğu hak ediyorum."
Çünkü mutluluk dışarıda aranacak bir şey değil, insanın kendi içinde büyüttüğü bir duygudur.
Bugüne kadar herkesi mutlu etmeye çalışmış olabilirsin. Herkesin yükünü omuzlamış, herkesin derdine yetişmiş olabilirsin. Ama artık biraz da kendin için yaşamayı öğrenmelisin.
Geçmişte kalan kırgınlıkları serbest bırak. Seni üzen insanları zihninden yavaşça çıkar. Çünkü onların bıraktığı ağırlığı taşımak senin görevin değil.
Hayat, seni yoran şeylere tutunman için değil, sana iyi gelen şeyleri çoğaltman için var.
Gülümse. Küçük şeylerden mutlu ol. Bir kahve içerken, gökyüzüne bakarken, denizin sesini dinlerken bile hayatın sana hâlâ güzel şeyler sunduğunu fark et.
Unutma; sen eksik değilsin. Birilerinin sevgisiyle tamamlanmayı bekleyen biri de değilsin. Sen zaten başlı başına değerlisin.
Bugün kendine bir söz ver:
Kimsenin gölgesinde yaşamayacağım. Kendimi küçültmeyeceğim. Ruhumu yoran insanlara mecbur kalmayacağım. Hayatı ertelemeyeceğim. Mutluluğu bugünden itibaren seçeceğim.
Çünkü en güçlü dönüşüm, insanın kendine inanmasıyla başlar.
Ve unutma...
Hayat sana karşı değil, seni güçlendirmek için yanında ilerliyor. Gözlerini umutla aç, kalbini güzelliklere bırak ve kendini seçmekten asla vazgeçme.